Pannekaker til liten og stor!

På ukesmenyen var det planlagt spareRibs, tomat og løksalat( pommes frites) Men på grunn av en liten runde med sykdom i huset ble helgen en litt annen en det vi hadde planlagt.

Spareribs ut- Pannekaker inn.

Gutta får den vanlige varianten, men vi bruker ikke sukker i røra å litt grovt mel, slik at det metter litt lengre.

Meg derimot, har blitt fortrolig med Dukanpannekakene. så lenge jeg ikke smaker på de "vanlig" først, er det helt greit.

Jeg skjerper litt inn på kaloriene, å laget den magreste varianten idag. 

*hviten fra 1 egg
* 1 1/2 ss havrekli
*1 1/2 ss mager kesam

vispes lett sammen, å stekes på sterk varm i teflonpanne, eller med noen få dråper olje.
I min Høyang Matador er det helt unødvendlig med stekefett!!

Dukanpannekaker med blåbær, uten tilsatt sukker(kun 75 kcal pr 100 gr)



Suppe er genialt tilbehør, å blir pent plasert i kategorien "usynlige kalorier"
Metter litt ekstra, uten å  ødelegge linja, å det totale inntaket.

Enkel er det også!

Vi bruker det vi har, på en enkel basis: 1 liter buljong.

Kutt opp så mye grønnsaker du orker, å la det småkoke litt.

Idag ble det: paprika, squash, løk, vårløk, fersk ingefær, hvitløk og chilli.



Må bare slenge med et bilde av det hærlige søndagsrotet vårt. Det er så mye hets om bloggere å instagram for tiden, at alt fremstilles så perfekt...

Mine damer og herrer: Værsågod, min 3 dagers oppvask!

Når hele huset ligger småsyk hoper det seg opp. Å vi er sannsyligvis de siste i dette århundre som ikke har oppvaskmaskin?!?


God Søndag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar