knekkebrød

Nå er jeg endelig helt smertefri etter det kjedelig ribbeinsbruddet for noen uker tilbake.
Det betyr også at motivasjonen for litt mer fysisk aktivitet også er på plass!! Love it.
Da kunne det egentlig ikke passet bedre med det deiligste vinterværet vi har nå. 
-3 grader og snø i lufta er nesten for godt til å være sant. Gjett om skiene skal frem igjen imorge, tjooohoo:)

I ettermiddag har jeg vært på en lang fin gåtur med en vennine. Å da begynte hun å snakke om noen knekkebrød jeg laget til henne for en stund siden. De klarte jeg selvsagt ikke slutte å tenke på dem, å strax jeg kom inn døren hjemme var de under produksjon.

Denne gangen med litt ekstra smak.



4 store egg
2 1/2 dl sesamfrø
2 1/2 dl linfrø
2 1/2 dl solsikkefrø
1/4 ts salt (det pleier jeg å sløyfe, de er like gode uten.)

visp eggene lett sammen, å rør inn frøen.
Legg små klatter som du smører litt utover steikebrettet.
stekes på 175 grader i 15-20 mintter.






Idag blandet jeg inn 1 ts oregano i røren, å drysset i tillegg litt på toppen. Det kommer jeg garantert til å gjøre neste gang også. Mmmm...

2 kommentarer:

  1. Oi, det så lettvint og godt ut.
    Lettvint er et must for meg ;)
    Siw

    SvarSlett
  2. Disse så kjempegode ut, ca hvor mange får du ut av den røren? Og vet du ca næringsinnhold i dem?
    Tusen takk for masse inspirasjon til sunt kosthold og nydelige matpakker :)
    Klem, Therese.

    SvarSlett