Lat sommermat!

Nå er vi gått inn i total sommermodus.Det betyr at vi bruker så mye tid som mulig til å være ute, gå i skogen å på fjellet(når være tillater det...) ...Og minst mulig på matlaging og husarbeid innendørs.
Lettvint mat som inntas ute. Det kan fort ende med litt junk, så jeg prøver å legge meg på en passe stram med ikke fanatisk salatlinje!

Å derfor har jeg kjøpt den nye kokeboken til Grete Roede. Selv den beste kan gå tom for innspirasjon, å Roede metoden har fanget oppmerksomheten min i mange år. Fordi det er helt naturlig, hverdagsmat som passer for familien. Alle kan passe vekten med dette tror jeg, bare motivasjonen er tilstede.


Fort gjort,- dobbelt opp!
 Samtidig som jeg lager en enkel veggis salat til seeein kveldsmat, fikser jeg også en liten salatboks som blir med til lunsjen imorgen, med følge av noen knekkebrød så klart :)





PS: Igår hentet jeg en enorm pakke fra www.funksjonellmat.no på posten.

Hva pakken inneholder skal jeg fortelle mer om i dagene fremover. Men jeg kan røpe såpass mye, at det blir søtsaker, det blir baking og det blir fristene sommerkaker på bloggen. Uten sukker, uten hvetemel og med lite kalorier.

Hva savner du når søtsuget melder seg?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar