Fiiiint!


Når Linus fant ut at både mor å far hadde jobbfri, ble turdagen i barnehagen lite spennende.
Å det endte opp med tur til tøttadalen for hele familien. 
Ikke rart dette er et populært turområde, for her er det vakkert. Å veien frem er fin for både store og små!







Når vi først hadde tatt turen til Pumpvann ruslet vi like greit de ekstra 500 meterne det er inn til Turisthytta, for å skrive oss inn i hytteboka å  lunsje der.

 Den siste tiden har det ikke vært mange Middagsinnlegg på bloggen. Men dagens superaske, supergode og enkle middag fortjener både bilder og noen linjer...

Lapskaus Light:

1 1/2 l vann+ 2 buljongterninger
3 gulrøtter
1 stor purreløk
300 g kålrot
300 g sellerirot

300 g kalkunfilet( jeg brukte en ferdigmarinert fra prior, som ga veldig god smak til kraften.)

Rens grønnsakene å kutt dem i små terninger. Da blir koketiden kort.
Skjær kalunkjøttet i små biter, å tilsett på slutten av koketiden(ca 10 minutter)det trenger kun å bli gjennomkokt, for kjøttet er uansett mørt som bare det...


Min middag:
Menger av gressløk fra egen hage og rugsprø knekkebrød som tilbehør..


Både mannen og minsten setter mer pris på den tykke lapskaus varianten.Vi gjør det enkelt å tilsetter potetmospulver i gryta, etter jeg har tatt til sides en porsjon til meg( ps: Mannen sier at jeg MÅ fortelle at den svenske Potatismos varianten egner seg best...)

Mitt tilbehør er rugsprø knekkebrød, mens de har gro brød og margarin.


Nå har vi endelig fått susanne kaluzas nistebrød  i butikken her nord også.

Susanne kaluza er både forfatter av matpakkeboken I BOKS, min favoritt blogger og en helt utrolig innspirasjon til å gi barna både sunn og variert kost!

Anbefaler både brødet og boka!

1 kommentar:

  1. Herlig, takk for tipset. Ikke minst tusen takk for en ærlig blogg uten jall og trall. Hilsen fra Trondheim

    SvarSlett