En fin måte å komme seg ut på!

Har du prøvd Geocaching?

I fjor sommer ble jeg introdusert for geocaching av en venninne som bor i Oslo. Da hadde jeg aldri hørt om det, men ble bitt av basillen øyeblikkelig.

Nyskjerrig? HER kan du lese hva det går ut på.

Last ned appen C:geo å bli med du også. Geocaching  er en form orientering, men i stedet for kart og kompass bruker du appen C:geo og GPSen på mobilen.


Noen cache ligger rett foran nesen på deg uten at du vet om det, mens andre krever en liten gåtur.
I fjor sommer logget vi over 100 cacher, og brukte store deler av sommerferien til dette formålet.
Å jeg kan love at det ble mange fine turer av det. som gjorde oss til en mye mer aktiv familie...

Mange av cachene ligger på historiske steder, krigsminner, og idylliske steder som vi aldri ville besøkt(eller visst om...) om det ikke var for orienteringen...

Her finner Linus sin 2. cache, Battle of Narvik.
Liten turboks, med logg, blyant og noen bytteting. Stas med skattejakt.


German shipwreck. Vi tok turen til det tyske skipsvraket som ligger på grunn  i sildvik.
Fin tur for store og små. 15 minutter spasertur i fine omgivelser.

Mineral #4 Kvartsbruddet i eiterdalen. Forlatt liten "Annleggsby" innerst i Råndalen.
Gode kordinater på c:geo gjør det enkelt å finne frem.

Linus har ventet på at snøen skulle bli borte, slik at vi kunne begynne med skattejakten igjen.

Strax jeg er ferdig med denne ekle influensaen som prøver å spise opp kroppen min, blir det ut på tur!
Å iår går vi for de cachene som gir oss en liten naturopplevelse, og litt mosjon. Det trenger vi etter vinterdvalen...

Gleder meg vilt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar