Verdens enkleste knekkebrød!!

HELT LAVKARBO
Du trenger ikke mye erfaring på kjøkkenet for å lykkes med disse knekkebrødene/ Minisnacks.

Ingrediensene er enkel, men det er også fremgangnsmåten.

2 2/1 dl Linfrø
2 1/2 dl sesamfrø
2 1/2 dl solsikkefrø(eller gresskarkjerner)
100 g hakkede valnøtter
1/4 ts salt
4 egg


Visp eggene lett sammen, å bland inn resten av ingrediensene.
Bruk en spiseskje, å legg små klatter på stekebrett(med bakepapir) å trykk dem litt flat.

Jeg laget også noe bittesmå minibites i muffinsbrettet. Da fikk de perfekt fasong:)

Stekes på 200 grader i ca 12 minutter




Kanskje dette er noe for ost å vinkvelder?? 

Nå er det iallefall helg for min del. Her skal det strikkes:)

Kos dere!

10 kommentarer:

  1. mmmm... de så god ut! men bli nok for mange egg for min del :/

    God helg og kos dæ med strikkinga :)
    Klæm

    SvarSlett
  2. Så lurt å lage de i muffinsformer, det må jeg jammen prøve neste gang jeg skal bake.
    Ha en herlig søndag :)

    SvarSlett
  3. Deilig! Hvor mange "normale" knekkebrød får du på denne oppskriften? Kjempe fin blogg forresten :)

    SvarSlett
    Svar
    1. jeg fikk 16 store knekkebrød+12 minibites av en porsjon

      Slett
  4. Lagde disse til frokost i dag meget gode. (hadde ikke valnøtter men mandler)

    SvarSlett
  5. De s veldig gode ut . De skal jeg prøve. god søndag !

    SvarSlett
  6. Har akkurat laget de og de var sååå god! Flott at du deler oppskriften med oss :-)

    SvarSlett
  7. Laget disse nettopp og de ble kjempegode!
    Jeg tåler ikke nøtter så jeg kuttet de ut og økte heller frøene til 3 dl av hver. Hadde i tillegg på et lite dryss med havsalt. Falt i smak hos både store og små.
    Tusen takk for oppskrifter og en inspirerende blogg :)

    SvarSlett