Skikkelig grove scones!

...Kan du lage på under 30 minutter.
Det som er så fint med scones er at du slipper unna både kjedelig elting å hele heveprossesen.
Deigen tåler godt å stå i kjøleskapet et par dager, å ferdige deigemner kan fryses uten problem.
Da tiner du dem bare på benken i 1 times tid, før de skal i ovnen.



Oppskriften har jeg hentet fra "Mathjelpen for foreldre", å den er laget på kun grovt mel(sett bort fra bakemelet jeg strødde på benken..)
Linus er som alltid ivrig når det skjer noe på kjøkkenet, å vil helst være oppå benken .Det blir litt gris, men jeg tror det er lærikt, og vi har det uansett veldig koselig når vi holder på:)

Deigen laget vi igårkveld, å til søndagsfrokosten var det bare å sette på ovnen, å på 15 minutter hadde vi fersk bakst til frokost.



Nå  skal jeg gjøre siste innspurt på Mariusgenser som jeg har strikket og strikket på hele helgen.
Måtte den bare bli ferdig sånn at neste uke kan brukes til litt mer fornuftige ting. Som f.eks forsømt trening(!!)

1 kommentar: