Lavkarbo-brød

Idag testet jeg ut lavkarbobrød for først gang. Når man har spist knekkebrød i over ett år trenger man litt forandring...

Oppskriften var enkel, å alle ingrediensene er "vanlig" matvare du finner i hylla på rema.
Jeg må si jeg ble veldig positivt overasket av at det blå så likt vanlig brød, når det ikke inneholder mel i det hele tatt.


4 stk egg
1 ts bakepulver
0,5 boks crème fraîche
3 ss solsikkeolje
60 g kruskakli
40 g linfrø
50 g sesamfrø
50 g solsikkekjerner

Bland alt sammen i en bolle, men vent med bakepulveret til slutt. Bland alt sammen. I orginaloppskriften så står det at man skal blande tørt for seg, men sånt jåleri driver ikke jeg med. Jeg har også droppet solsikkeoljen, rett og slett fordi jeg anser det som unødvendig mye fett..

Ha røren i en medium stor brødform, som enten er smurt eller er dekket med bakepapir.

sett ovnen på 180 grader, å stek brødet i 50 min, på nederse rille.
Ta ut av formen, og avkjø på rist.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar