På tur med barn

Nå i morgenetimene glimter endelig sola frem, å jeg har bestemt meg for å trosse litt regn å vind, for å 
komme oss litt ut. Å kanskje peile meg ut noen gode plasser for å lokalisere årets moltebærfangst;)

Familien min er blitt glad i gå på tur.Men å bygge opp spenning å turglede rundt det er vel så viktig som å gå langt!

Her er mine beste tips for å gjøre turen til en god opplevelse for barna:



La heller turen bli for kort en for lang, og ta mange pauser.


Bestem dere for om målet med turen er å være ute å leke,gå til en fjelltopp, hytte, eller et annet konkret turmål.


snakk om de positive opplevelsene både underveis og etter turen.


Selg inn turideen til barna, å være entusiastisk



Vær med på leken. Kreativitet og samtaler i naturen gir barna meningsfulle opplevelser.


På lengre turer er det greit å gi dem noe å se frem til.


Ta med sunn og næringsrik mat, og nok å drikke.


Geocahing: " skattejakt gjør friluftslivet veldig spennende for gutten våre.


Gi ros, å la dem få mestringsfølelse. Det trenger ikke være så langt, bare vi når toppen...


Unngå tidsklemme, å  ta dere tid til å nyte målet før dere vendere hjemover igjen.


Husk å kle av barna hvis de blir for varme. Å kle deg smart selv, voksne som fryser er dårlig selskap!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar