Enkelt, rent og sunt

Som jeg nevnte i et tidligere innlegg, er kreativ matlaging satt bittelitt til side, til fordel for utetid og nå også hagearbeid.
Da blir det enkle middager i full fart. Men det kan være likegodt som mye annet...

Som denne salaten:

Kinakål
finsnittet gulrot
eple
appelsin
stilk selleri

Strimlet røkt svinekjøtt

( her er det opprydding i fryseboksen, å noen sommerkoteletter ble ofret... renskjært for fett og strimlet opp... nammis :)



Å enda mer sulten nå på kveldstid, har Linus å jeg koset oss med nudler og stekte grønnsaker.


Nå skal jeg gå igang med litt forberedelser til nye uke. Rutiner, plikter og barnehageklær som skal ordnes klart.
Jeg sitter også sånn smått å tenker på ukesmeny, å har i det miste gjort meg en tanke om mandagsmiddag...

Kjøttdeig i kål, det er Minst 15 år siden jeg har smakt. Å etter en liten titt i den Danske kokebok viser det seg å være supersunt, magert og laget på under 20 minutter. PERFEKT!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar