Oppdatering fra Instagram

Nå er det noen dager siden det har kommet noen ord på bloggen. Dagene er rett å slett mer hekisk en normalt.
 Å jeg er på ingen måte noe bedre etter Stjernesmellen med isen på søndag.

Det merkes også fort når man plutselig har et barn ekstra i hus, må jobbe overtid, og atpåtil passer hunden til en kollega av mannen, frem til søndag.

Vi koser oss og Alt er en vanesak. Å selv om jeg ikke kunne skaffet meg en hund nå, er det greit å være litt hundevakt i en ukes tid. Det forplikter meg nemlig til en gang gårtur, hver dag. 


Dukan
Jeg er blitt litt fasinert av denne Dukandietten, som er på tur å dytte litt av lavkarboen ut...
Et par snikrunder på fitnessblogger,  å der var oppskriften på Dukan Pannenkaker.

Ikke var de dødsgode, men helt grei...
For den som lett blir matlei, å liker å prøve nye ting, er det kjærkommen med forandring!


  • Dukan Pannekaker
Ha 1 1/2 ss havrekli i en bolle. Tilsett 1 1/2 ss mager kesam og 1 eggehvite eller 1 egg hvis du ikke har problemer med kolesterolet.
Søtes med 1 ss søtningsmiddel(natreen/sukrin) eller smak til med litt salt.
Bland alle ingrediensene godt og ha røren i en stekepanne med slipebelegg som er smurt med noen få dråper olje og tørket av med papir. La pannekaken steke 2-3 min på hver side.
Pannekakene kan oppbevares minst 1 uke i kjøleskap men pakk dem i plast eller aluminiumfolie så de ikke blir tørre. 




Både på bloggen å instagram har det kommen spørsmål om hva jeg mener med 4korn blanding.
Det er enkleste og billigste sort du finner i butikkhyllen.
Uten sukker, å helt nøytral.
Den metter utrolig godt, å lenge. Og passer til det meste.

cottage cheese
Melk
Skyr
Kesam

Frukt og bær

I knekkebrød
Kjeks
Brødbakst
Bunn til ostekake

Til grøt

I kjøttfarse ....å sikkert mye mer!

Idag har jeg endelig FRIII på en ukedag igjen, Hurra!    Avslapping, shopping med gutta, og trimtur med en ganske overvektig liten hund..



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar