Bokstavkjeks- full av fiber-fri for sukker

Se på disse!

Søte uten sukker, og usynlig grove!





Etter å ha lest gjennom innholdsfortegnelsen på bokstavkjekspakke fant jeg ut at dette kan jeg gjøre selv!
Å Minst like morsomt.

Jeg lette på nett uten å finne det jeg var ute etter.Men som alltid: I Ingrid Epelids Rødrutete, finne vi løsningen på alt. Jeg gjør som henne, Å jukser litt...

Scones-deigen egner seg fint til å kjevle, å jeg har trikset litt med innholdet for å få både søt, å fiberrik deig!

Scones

8-9 dl hvetemel ( Brukte 8 dl + 1 1/2 dl fiberfin)
1/4 ts salt
1 ss sukker ( byttet til 1 dl sukrin+ 1 ts vaniljesukker)
4 ts bakepulver
100 g margarin
4 dl søt eller sur melk( brukte 2 dl yoghurt naturell + 2 dl ekstra lettmelk)

Bland det tørre i en bolle.
smelt margarinen i en kaserolle å ha i melk og yoghurt, slik at det får lik temperatur.
Bland deigen raskt sammen. Den må ikke eltes, da blir det seigt!!
La den hvile på et kaldt sted i 30 minutter.
Kjevle 4-5 mm tykk leiv, å stikk ut bokstaver.

Tidkrevende, men morsomt  å gjøre sammen med junior:)

stekes midt i ovnen, på 225 grader i 7-8 minutter.

Avkjøl på rist, å oppbevares i metallboks.


A-B-C utstikkerne er fra panduro, å bor du i narvik kan du kjøpe dem hos Malia!

2 kommentarer:

  1. Så smart! Det må jeg prøve en dag snart sammen med lille prinsessa! Takk for tips! :)

    SvarSlett