Snik-innføring av jul og adventstid...

Selv om man ikke blir "overfalt" av nisser når man kommer inn døra hos oss i desember, kan nok de som kjenner meg godt skrive under på at jeg er helt Ekstrem når desember nærmer seg. Da er det full nedtelling til å få opp julelysene i alle vindu, julemusikk på full guffe(...dagen lang)julekaffe, julete, juletre i hagen, julehistorier til guttungen hver kveld, julebakst, julekonsert, julefilmer, jule-jule-jule... Galskapen tar ingen ende.. ;)

Over til det jeg egentlig skulle skrive om: Julepålegg :)

Jeg var en tur på coopen for å handle litt pålegg igår. Nå er det blitt en  vane å ta en titt på innholdet i "nye" matvarer... For å sjekke både saltinnhold, sukker, fett og unødige tilsettningstoffer!

Julematen er jo som oftes ganske fet, å pålegget ligger på et kalori-innhold godt over 300 kcal pr 100 g.
MEN, Lammerullen fra Coop sitt eget merke hadde KUN 140 kcal pr 100 g, å et ganske lavt saltinnhold.

Et lite tips for dem som er lik meg,-Har litt jul heeele desember...








Litt juelaktig frokost i november føles helt rett:) Det kan gjøres på en litt sunn måte også...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar