Det beste brødet!

I perioder blir jeg lei av å bare spise knekkebrød. Og føler noen gang at jeg spiser å spiser uten å kjenne at jeg blir skikkelig mett. Da er det godt med litt variasjon.

Jeg er igrunn ikke noen stor fan av sånne ferdimixer, men jeg har prøvd ut en del forskjellige lavkarbo-oppskrifter og brød uten hvetemel. den første skiven er alltid god, men dagen etter synes jeg det smaker som en frø-omelett!!
Brødmixen fra funksjonell mat fortjener toppskår, fordi den både smaker og ser ut som helt vanlig grovbrød.
Litt mer saftig konsistens, men det er bare godt.

Lavkarbo+ Lavkalori( 145 kcal pr 100 g)




En stor pose brødmix blandes med 12 dl vann
Kle 3 brødformer med bakepapir å smør brødrøren jevnt ut.
Nederst i ovnen på 175 grader i 60-70 minutter.
Ingen elting, knaing eller heving... for godt til å være sant;)

Siden Guttene spiser vanlig brød, deler jeg hvert brød i 3 biter før jeg fryser dem ned. Da greier jeg å spise opp brødet før det blir gammel!

Anbefales på det varmeste:)

Brødmixen kan du kjøpe hos sunkost, eller Funksjonellmat.no

1 kommentar:

  1. Hurra så bra. Fikk akkurat en prøvepakke fra dem.. Sjokoladekaken er testet i helga.. Ungan va fornøyd! Da e æ fornøyd! Fikk brødmixen og så den skal testes... God mandag til dæ!

    SvarSlett