Kylling og matglede

Utrolig nok spiser vi ikke kylling så innmari ofte. Men når vi lager det, har vi noen klare favoritter.
Jeg elsker å lage mat, kutte grønnsaker, rense kjøtt, bake osv.
MEN, jeg hater steikeos på kjøkkenet, å pannestekt mat er ikke det jeg liker aller best.
Kan vi putte maten i en ildfast form, å sette den i ovnen, så gjør vi det.



Dette er så enkelt å godt:

1 stor løk
1 rød paprika
1 grønn parika
sjampignon

Kyllinfilet

chilli
hvitløk

krydder

Kutt grønnsakene i litt store biter, å dekk bunnen av formen
Del kyllingfileten i mindre biter( jeg deler hver filet i 3) å legg over grønnsakene.
Krydre etter ønske, skjær skiver av chilli og hvitøk, å legg oppå kjøttet. Da er det lett for små barn å fjerne det, om det blir sterkt.

Sett inn i ovnen på 200 grader, til kjøttet er gjennomstekt.

Grønnsakene slipper fra seg masse god saft. slik at vi aldri føler noe savn etter saus:)

Ganske enkel hverdagsmat, eller hva?

4 kommentarer:

  1. Dette fikk jeg lyst til å prøve! Er ikke så glad i stekepannen, jeg heller.

    SvarSlett
  2. Nå vet jeg hva jeg skal ha til middag i morgen! :-D

    SvarSlett
  3. Digger ovnsbakt kylling, så denne må jeg prøve :-D

    SvarSlett