En perfekt Søndag!

Jeg skal ikke skryte på meg at vi vanligvis står opp tidlig om søndagene for å dra i kirken.
 Men Torsdag fikk Linusen vår invitasjon, for å få utlevert 4års boken, "min kirkebok!

Litt kaotisk med en hel flokk 4 åringer, men flinke var de alle sammen. På hver sin personlige måte:)

Jeg må skryte litt av Narvik meninghet, HOPPESLOTT på menighetshuset! 
Jeg forbinner kirkekaffe fra barneårene, med eldre mennesker, litt tung stemning og lukten av Elnett Hårspray(!!)
Dette var iallfall et supert innslag. At kirken og det rundt fornyer seg ,synes jeg er helt supert!

Etter kirkebesøk og kaffe tar vi et vennepar og dere 2 yngste barn med oss hjem.
Mennene har pusslet med litt guttegreier, å vedskuret er plutselig nymalt å hvit :D *flinkinger*

Jeg å S har koset oss med  barna i hagen, og laget enkel søndagsmiddag.

Kylling wok:

Kyllingfilet (wok den først, å legg til side)

gulrot
sopp
rødløk
paprika
Brokkoli
Fersk ingefær
Mango(ha i rett før servering)

(wok alle grønnsakene, å ha i kyllinkjøttet på slutten)

Ris til menn og barn

Sweet chillisaus






 Enkelt, godt og barnevenlig!
Å mangoen løfter hele måltidet litt ekstra;)

Vi var så sulten å klar for mat, at jeg glemte å ta bildet av den ferdige maten. Alt ble borte, å er alt satt på meny-ønskelisten for neste uke:)

Gjestene er dratt, Linus sover, Helstrøm har vært på skjermen, å jeg eksperiminterer med en ny type knekkebrød. Hvordan det går, skal jeg fortelle om imorgen.

Ønsker dere en fin innspurt av helgen, og en god start på den nye uken:)

Berit.

4 kommentarer:

  1. Takk for flotte sider. :) Jeg har testet ut knekkebrødoppskrifta di, men de ble ikke sprø etter angitt steketid ++
    Hva kan være galt?

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare å steke dem lengre. 100 grader varmluft, med døren åpen til de er sprø..
      Men er knekkebrødene tykke, kan det ta litt tid før de blir helt stekt!

      Slett
  2. Ååå,det så deilig ut:))Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Det hørtes fantastisk godt ut :D

    SvarSlett