Nye uke!

Ny meny.

Familiens minstemann er inne i en "jeg liker ikke det, å vil ikke ha Det" periode...
Matlysten er veldig opp å ned, slik at vi har inngått en ønskemeny avtale. Han fikk bestemt middag for alle dagene, så lenge vi satte strek for grøt og pannekaker!

Menyen er igrunn noe jeg kunne valgt ut selv også, selv om jeg skulle ønske det var litt mer kylling, å salat;)


Siden matlysten er litt sånn på bunnen, har vi likegreit slengt sammen en dobbel porsjon med hveteboller...



Å på den litt sunnere siden, har jeg satt igang å lage en megagryte kjøttsuppe. Greit å ha fiks ferdig på travle dager. vi fryser den ned i porsjonspakker som passer til 3. Å da er det bare å ta den opp på morgen før jobb, å når vi kommer hjem er den tint å bare å varme opp.

Min magre variant av kjøttsuppe:

koker 1 kg sommerkoteletter og 1 svinesteik på ca 500-600 gram.
Lar kjøttet avkjøle litt, å skjærer det helt rent for fett.

Grønnsakene koker jeg i litt av kjøttkraften og en liter rent vann+2 terninger buljong.

Vi dropper poteter, men fyller på med mye annet godt:

Gulrot
Purre
Kålrot
Sellerirot
Pastinakk
Persillerot
Hodekål

Skjær alt i  passe biter, å kok møre.
Ha i kjøttet helt mot slutten av koketiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar