Brød og sunne gode hamburgerbrød:)

Vi tar det sunne inn i hverdagen, derfor har jeg laget en liten vri på hamburgerbrødene.
Den eneste forandringen med å gjøre søppelmaten om til JA-mat, er at den smaker så mye mye bedre;)

Av denne deigen blir det 3 brød og 9 hamburgerbrød.

1 liter lunkent vann
1/2 dl rapsolje
1 ts salt
2 poser tørrgjær
3 kopper havregryn
1 kopp havrekli
1 kopp kruskakli
1 kopp sesamfrø
1/2 kopp Linfrø
3 ss fibrex ( har du ikke fibrex kan du ta en hel kopp linfrø)

Rør alt godt sammen i kjøkken-maskinen,å la massen trekke til seg væsken.
tilsett hvetemel,eller siktet speltmel til passe deig ca 1 l..

forheves i 30 min.

Del deigen i 4 stykker. 3 i brødformen, å resten formes til hamburgerbrød.
La heve i 40 minutter, pensle med 1 sammenvispet egg. strø på sesamfrø,solsikkekjerner,havregryn, el.lignende på brødene. Her er det bare å bruke det du liker best.
På hamburgerbrødene brukte jeg tørket oregano..lukter himmelsk:)

Jeg steiker burgerbrødene først, 225 grader i ca 12-15 minutter.
Så setter jeg varmen ned til 200 grader å steiker brøden i 35-45 minutter( på nederste rille)

 dette kan da umulig være feil?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar